خدمات و تعمیرات در صنعت تهویه مطبوع را می توان به سه بخش دسته بندی کرد، که هر یک از این سه بخش ویژگی های خود را دارد:
بخش یک:
نخستین بخش، راه اندازی آغازین دستگاه ها است؛ که در واقع هنگامی است که تجهیزات ویژه هر کاری برای نخستین بار گردآوری شده است و اکنون نیاز به جایگذاری و راه اندازی دارد، در این هنگام می توان با یک راه اندازی نادرست؛ همواره یک چالش اساسی و بزرگ را برای خود ایجاد کرده، و هرگز هم نمیتوان به درستی از این سیستم بهره برد. می توان با یک راه اندازی درست و به جا؛ برای همیشه از کارکرد دستگاه ها یقین پبدا کرده و همواره از کارکرد درست سیستم بهره برد. همه ی اینها بستگی به جایگذاری و راه اندازی درست سیستم و دستگاه های به کار رفته در آن دارد.
بخش دوم:
دومین بخش، تعمیرات و OVERHALL هر دستگاه پس از چندی بهره برداری از آن است، از دیدگاه مکانیکی برای هر سیستمی یک بازه شناسایی شده است که با آگاهی از ساعت کار و میزان بهره برداری از سیستم و همچنین چگونگی نگهداری از آن دستگاه در هنگام بهره برداری، سن سودمند سیستم میتواند افزایش یا کاهش یابد، پس آشکار است که پس از چندی بهره برداری، سیستم نیاز به تعمیرات و OVERHALL دارد. در این هنگام می توان این بخش مهم تعمیرات را به دست گروهی که شناخت خوب و درستی از دستگاه ها را ندارند انجام داد که به دلیل عدم تجزیه و تحلیل و بررسی عملکرد و همچنین عدم شناسایی قطعات مستهلک و تعویض و یا تعمیر آنها ، دستگاه را به یک دستگاه منقضی شده و ناکارآمد تبدیل کرده ایم که تنها راه چاره تعویض تمام آن دستگاه است و خوب مسلما منجر به هزینه قابل توجه و عدم آسایش و بهره برداری کافی است .در حالی که با شناسائی و انتخاب یک تعمیرکار متخصص و کاردان می توان عمر دوباره به آن دستگاه داد و با هزینه به مراتب کمتر از هزینه جایگزینی دستگاه و خرید مجدد دستگاه می توان دستگاه و سیستم معیوب را احیا کرد و از آن بهره برد ، مضاف بر اینکه بر همگان عیان است با تاثیرات فرهنگ مصرف گرایی در صنعت قطعا دستگاه های قدیمی که تعمیر می شوند به مراتب قابل اعتماد تر هستند.
بخش سوم:
راهبری و نگهداری دیگر بخش در حوزه خدمات پس از فروش است که بسیارجامع و قابل بحث است چراکه می تواند در دو بخش پیش نیز ورود کند و می تواند مکمل آنها باشد ، در تمام حوزه های مکانیک و صنعت مسئله نگهداری بسیار امر مهمی است چراکه رابطه مستقیم با هزینه ، عملکرد و عمر دستگاه دارد در تاسیسات نیز همین گونه است زمانی که موتورخانه و تاسیسات هر مجموعه ای از مقداری بزرگتر یا بیشتر می شود نیازمند ناظر و نگهداری است چرا که یک ناظر نگهدار کاردان می توان عمر دستگاه را افزایش دهد ، می تواند زمان مناسب جهت تعمیرات را اعلامکند ( زمانی که کمترین تاثیرات آسایشی و در عین حال بهترین زمان جهت کاهش هزینه و عملکرد صحیح ) در عین حال با تجزیه و تحلیل هر یک از اقلام پیش بینی های لازم جهت افزایش عمر هر یک از اجزا سیستم را داشته باشد ، مسئله نگهداری رابطه مستقیم با هزینه های پیش بینی نشده دارد ،چرا که پر واضح است که یک تعمیرات اساسی بر اثر یک سهل انگاری می تواند برابر با هزینه مدتی نگهداری از همان سیستم باشد ، یک نگهدار ناظر و یا راهبر کاردان به زبان ساده بیمه و تظمین تجهیزات شما خواهد بود و با عملکرد صحیح اش می تواند شما را از هزینه های تعمیراتی قابل پیشگیری ایمن کند و همینطور مجموعه ای کار آمد را در آسایش کامل داشته باشید .
تمامی ادعای این مجموعه را می توان با رزومه و عملکرد پیشین که تصاویر و نام های آن به اختصار در این صفحه آمده است ثابت کرد و البته که بنا به دلایل مختلف اعم از تعداد ، حفظ اصرارمشتری های خاص نمی تواند تمام رزومه را صراحتا با تصویر اعلام داشت ولیکن با هماهنگی کارشناسان می توان از تمامی رزومه نیز بازدید بعمل آورد.