مقالات آموزشی

دانفوس را بیشتر بشناسیم

دانفوس یک شرکت چند ملیتی دانمارکی است که در دانمارک نیز مستقر است و بیش از ۴۰٫۰۰۰  نیرو در سرتاسر جهان نیز دارد و در سال ۱۹۳۳ توسط مهندس مادز کلاوزن تاسیس شد، دفتر مرکزی این شرکت در فورد برگ دانمارک و اولین شیر اتوماتیک دانفوس مدل کات اوی بوده است.

شرکت دانفوس در سال ۱۹۳۳ با نام Apparatfabrik  تاسیس و نامگذاری شد و در سال ۱۹۴۶ به نام دانفوس تغییر کرد. این شرکت اولین محصول خود را با مطالعه شیرهای وارداتی از ایالات متحده در نوع شیر انبساط واحدهای تبریدی عرضه کرد.

کمی بعدتر در سال ۱۹۴۱ فعالیت در حوزه گرمایشی توسعه یافت و با ثبت اختراع شیر رادیاتور ترموستاتیک در سال ۱۹۴۳ توسط مادز کلاوزن عرضه گردید و در سال ۱۹۵۲ عنوان یک دستگاه صرفه جویی در انرژی معرفی شد.

اولین کارخانه این شرکت در مزرعه خانوادگی وی و اطراف آن با حدود ۲۲۰ نفر نیرو احداث گردید؛ این شرکت پس از کسب موفقیت ها اقدام به فعالیت در حوزه الکترونیک قدرت در سال ۱۹۶۲ کرد و پس از پیروزی در این حوزه تولید مبدل فرکانس VLT  را در سال ۱۹۶۸ آغاز کرد.

گسترش این کارخانه به سایر کشورها پس از موفقیت های مکرر آغاز شد به نحوی که در سال ۱۹۵۶ شروع به ساخت کارخانه ای در فلتر بورگ آلمان کرد و در سال ۱۹۵۸ تکمیل شد، اما مادز کلاوزن در سال ۱۹۶۶ در ۶۰ سالگی در گذشت و خانواده وی مسیر او را ادامه دادند.

Danfoss Compressor GmbH ، بخش کمپرسور داخلی سابق Danfoss در سال ۲۰۱۰ فروخته شد و به Secop تغییر نام داد.

-شرکت دانفوس در چه حوزه هایی فعالیت دارد؟

۱-خنک کننده غذا

۲-تهویه مطبوع

۳-گرمایش ساختمان

۴-درایوهای فرکانس متغیر

۵-کمپرسور

در سال ۲۰۰۲ دانفوس به پیمان جهانی سازمان ملل متحد، متشکل از ۹ اصل با مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید