مقالات آموزشی

هر آنچه راجب کمپانی GEA باید بدانیم

   GEA Group AG(Gesellschaft fur Entstaubung Sanlagen) یک شرکت آلمانی است که بیشتر در بخش غذا و نوشیدنی فعال است. و دفتر مرکزی آن در دوسلدورف، آلمان واقع شده است.

  GEA AG در واقع حاصل  Metallgesllschaft AG(MG)    بوده که بعنوان یک شرکت بازرگانی فلز در سال ۱۸۸۱ توسط ویلهام موتون به همراه لئو النیگر در فرانکفورت آم ماین تاسیس شد.

MG بین سالهای ۱۸۸۱ الی ۱۹۱۴ در تمام قاره ها نمایندگی داشت و در معادن و کارخانه های متالوژی سرمایه گذاری میکرد، به دلیل جنگ جهانی اول، بخش زیادی از سرمایه گذاری های خارجی را از دست داد و تجارت مواد شیمیایی را آغاز کرد. در سال ۱۹۲۰ ، GEA توسط اتوهاپل برای تولید تجهیزات گردوغبار تاسیس شد.

ریچارد مرتون در سال ۱۹۴۸ از تبعید به فرانکفورت بازگشت و به عضویت هیئت نظارت شرکت درآمد.

به دلیل جنگ جهانی دوم تاسیسات تولید MG و GEA  متحمل تخریب گسترده ای شدند. چند هفته پس از پایان جنگ، تولید دوباره با حدود ۷۰ کارمند در یک ساختمان کوچک و سالم شروع شد. در حالیکه کار بازسازی در سالهای بعد پیشرفت کرد، شرکت بار دیگر ضربه سختی خورد. روز بعد کریسمس در سال ۱۹۴۸، موسس  GEA (اتوهاپل) در گذشت؛ همسر وی (الیزابت هاپل) درست یازده ماه قبل، مدیریت شرکت را بر عهده گرفت. در اواخر دهه ۱۹۴۰ میلادی و اوایل ۱۹۵۰ ، بازسازی نیروگاهها به GEA کمک کرد تا به مسیر خود باز گردد.

پس از بازسازی ها و نوآوری های متعدد آینده این شرکت تضمین شد و در سال ۱۹۸۹ ، GEA عمومی شد و عصر گسترش و جهانی شدن را آغاز کرد. در سال های ۱۹۹۱-۱۹۹۵ GEA  چندین خرید از جمله Tuchenhagen , Grasso , Niro , West Falia Separator  را اجرا کرد،  MG همچنین با خرید Dynamit Nobel AG  تصمیم کلیدی گرفت که منجر به ورود به صنایع شیمیایی شد.

شوک قیمت نفت در سال ۱۹۹۰ باعث از دست دادن تجارت نفت در ایالات متحده شد که MG را وارد بحران کرد.

در سال ۲۰۰۳ ، شرکت سازماندهی مجدد استراتژیک دیگری را برای تخصص در ماشین آلات با هدف خاص با تمرکز بر مهندسی فرآیند، قطعات و مهندسی کارخانه انجام داد. سال ۲۰۰۵ دوباره تغییرات مهمی در قالب فروش واحد تجاری Dynamit Nobel Plastics   و تغییر نام شرکت به GEA Group Hktiengesellschaft   ایجاد کرد؛ سازماندهی مجدد به همین جا ختم نشد. در سال ۲۰۱۵ پروژه One GEA  معرفی شد و یک ساختار گروهی یکپارچه جدید را با حوزه تجاری اصلی فناوری با خرید Comas ، CMT و Hilge گسترش یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید